пʼятницю, 7 жовтня 2016 р.

11 клас. Самостійна робота за новелою Миколи Хвильового «Я (Романтика)»

І рівень (5 б.)
1. Якому твору Михайла Коцюбинського Микола Хвильовий присвятив новелу «Я (Романтика)»?
а) «Тіні забутих предків».

б) «Intermezzo».

в) «Цвіт яблуні».

г) «Дорогою ціною».

2. Зі скількох частин складається новела «Я (Романтика)»?

а) однієї;

б) двох;

в) трьох;

г) п’яти.

3. Яка з вказаних ознак НЕ характерна для новели «Я (Романтика)»?

а) розповідь від третьої особи;

б) внутрішній монолог героя;

в) глибокий психологізм;

г) історичні алюзії, асоціації.

4. Яка асоціація протягом твору повертала головного героя до образу матері?

а) вогні «загірної комуни»;

б) запах м’яти;

в) спів татарина;

г) звук пострілів.

5. Що в творі «Я (Романтика)» для головного героя означає образ «загірної комуни»?

а) ідеальне майбутнє;

б) пролиту кров зрадників ідеалів революції;

в) розчарування в ідеалах революції;

г) прагнення головного героя до гуманізму.

 

ІІ рівень (4 бали).

6. Установіть відповідність між персонажом новели «Я (Романтика)» та стороною душі головного героя, яку вони символізують.



1. Мати.

2. Андрюша.

3. Доктор Тагабар.

4. Дегенерат.

 

а) «звірячий інстинкт»;

б) холоднокровність, абсолютна відданість обов’язку;

в) страх і розгубленість;

г) «наївність, журба і добрість»



 

7. Встановіть відповідність між елементом композиції новели «Я (Романтика)» та цитатою з твору.

1. Експозиція;

2. Зав’язка;

3. Кульмінація;

4. Розв’язка.

 

а). «Ага, я зараз. Я зараз. Так, мені давно пора! – Тоді я поправив ремінь свого маузера й знову кинувся на дорогу».

б).«З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія. Я виходжу на безгранні поля, проходжу перевалами і там, де жевріють кургани, похиляюсь на самотню пустельну скелю».

в). «Тоді я у млості, охоплений пожаром якоїсь неможливої радості, закинув руку за шию своєї матері й притиснув її голову до своїх грудей. Потім підвів маузер й нажав спуск на скроню».

г). «Темної ночі, коли за вікном проходять міські вечори (маєток злетів на гору й царить над містом), коли сині димки здіймаються над цегельнею й обивателі, як миші, – за підворіття, у канареєчний замок, темної ночі в моєму надзвичайному кабінеті збираються мої товариші. Це новий синедріон, це чорний трибунал комуни».

 

ІІІ рівень (3 бали).

8. Розгляньте малюнок Андрія Клена. Як ви думаєте, чи доцільний він як ілюстрація до новели «Я (Романтика)», чи достатньо добре характеризує життєву трагедію головного героя новели? Чому художник обрав обличчя самого Миколи Хвильового для малюнка?

 

 






Немає коментарів:

Дописати коментар